טקס רבין תשפ"ג בסימן הרעות

שתפו:

מתוך טקס רבין תשפ"ג בסימן הרעות
27 שנים עברו מאז הרצח הנורא מאז שאיבדנו אותו, את ראש הממשלה שלנו, יצחק רבין ז"ל . לאבד ראש ממשלה זה כמו לאבד משהו קרוב, כי הוא כמו אבא, אבא של המדינה. תפקידו לסלול את הדרך ולהנהיג את העם. בגלל מרצח שלא האמין בדרך, ולא קיבל בסובלנות את האחר ואת השונה מדעתו הדרך נעצרה …
יצחק רבין האמין בשלום, הוא האמין שיש לגדוע את האלימות, להשקיע את כל המאמצים שלנו ולהביא שלום וסובלנות. במדינה כמו שלנו, סובלנות היא לא מותרות, היא תנאי הכרחי בין בני אדם. סובלנות, היא הערך שעושה את השלום אפשרי, תורמת להחלפת תרבות המלחמה בתרבות של שלום.
החובה של כולנו היא להמשיך את הדרך לשלום. והיא מתחילה מכל אחד ואחת שנמצאים פה. השינוי והדרך לשלום תלויה בנו. אם נדע לאהוב, להתייחס יפה, לכבד את האחר, להוקיר תודה על מה שיש, לפרגן, להיות ערבים זה לזה – השלום יגיע.
לסיום אספר לכם משהו על אלברט איינשטיין, המדען הגאון המפורסם שגילה את תורת היחסות את כוח המשיכה. לפני מותו, ב18 במרץ בשנת 1955 הוא פנה לבתו ליזרל נתן לה מכתבים וביקש ממנה להפיץ אותם רק בעוד 40 שנה, כי לטענתו עדיין העולם לא מוכן לתוכן שכתוב בפנים.
בשנות ה -1980 המאוחרות, ליזרל, בתו תרמה את המכתבים לאוניברסיטת עברית. אחד הדברים שכתוב במכתבים הוא המסר הבא: יש כוח חזק ביותר, שעד כה המדע לא מצא לו הסבר רשמי. זהו כוח הכולל ומפקח על כל האחרים, הוא פועל מאחורי כל תופעה הפועלת ביקום ועדיין אינו מזוהה על ידינו- זהו כוח אוניוורסלי ששמו א ה ב ה .
האהבה היא אור, שמאיר את מי שנותן ומקבל אותה. אהבה מכפילה את הטוב ביותר שיש בנו, ומאפשרת לאנושות שלא תדעך ברוע ובשנאה. כוח האהבה הוא החזק ביותר, כי אין לה גבולות והיא נותנת משמעות לחיים.
אז בואו נתן משמעות לחיים שלנו נאהב ונפסיק לשנוא את האחר, נכבד זה את זה, גם אם אנו שונים, גם אם אנו חושבים אחרת …בואו נשנה את פני החברה ביחד וניצור עולם טוב עולם מלא בסובלנות ואהבה.
רמית שיבת
מנהלת בית הספר

הגישה החינוכית - המשך

הגישה החינוכית שלנו מורכבת משני גישות משמעותיות שמתחברות בניהן ומכילות תוכניות ייחודיות על מנת להטמיע בתלמידים שלנו את הגישה  ME-WE

גישת ה- ME

אנו מאמינים שיש ללמד אושר, כחלק מהתהליך בלמידה כל ילד חייב להכיר את החוזקות שבו, יכולות ספציפיות, חלומות להגשמה, עליו להתחבר לאישיותו והכיר את מי שהוא, תפקיד המורה להוביל את התלמידים תהליך פנימי של הכרות עם עצמם ועם החברים שלהם, ולצד זה חשוב לנו להוביל ערכי חברות חברות, הדדיות ופרגון על מנת להגיע להגשמה עצמית ואושר.  ולכן אנו לומדים בתוכניות ייחודיות – פסיכולוגיה חיובית, יוגה, מחול.

גישת ה-WE

חלק משמעותי בחווית האושר קשור בפרואקטיביות חברתית חשוב לנו שהתלמידים שלנו יהיו מעורבים, יזמים, אכפתיים ומעורבים בקהילה. על מנת לעשות שינוי הם עוברים תהליך בו הם מבינים שלעשות שינוי בעולם תלוי בכל אחד מהם, כל אחד יכול והכל אפשרי – אם פועלים נכון, יוצרים שותפויות ומתחברים. ולכן אנו לומדים בתוכניות ייחודיות יזמות, סביבה ומקיימים כל חודש טקס בית ספרי בו כל חודש כיתה אחרת מקיימת את הטקס על פי ערך החודש.